Strategie. Pe o piață estimată la 1 miliard de euro, producătorul de mobilă Lemet face pașii contra curentului. Când principalii concurenți încep extinderea în țară, rețeua familiei Rizea – care acoperă bine provincia – abia acum se mărește cu magazine în Capitală.

Înainte de toate, este o afacere de familie care a început într-un atelier din Câmpina. Din pasiune. Ușor-ușor, producția de mobilă a familiei Rizea a început să fie făcută la scară largă, iar cel care la început nu-i dădea șanse, se află astăzi în fruntea rețelei de magazine LEMS. “Îl dezaprobam pe tatăl meu pentru eforturile supraomenești de a porni un business fără capitaluri inițiale. În ’91 să pornești o afacere industrială fără capitaluri era greu, iar accesul la bani, la fel. În același timp, disponibilitatea de materiale și materii prime era redusă și mi se părea puțin fezabil un astfel de business. Ulterior, am ajuns să-i fiu recunoscător”, spune Adrian Rizea (38 de ani).

Contrar concurenței, Adrian Rizea a început dezvoltarea întâi în țară și abia acum se concentrează și pe București. Ca o paranteză, marii retaileri și-au deschis primele magazine în Capitală, iar în prezent se extind la nivel național. “Ne interesează extinderea în București. Ne mai dorim magazine (n. red. – LEMS are doar 4 unități în Capitală) și în următorii 2 ani intenționăm să avem o mai bună acoperire teritorială a orașului”, spune antreprenorul, menționând că investiția medie într-o unitate este de 1,5 milioane de lei.

  Până la cucerirea Bucureștiului, Adrian Rizea regândește întreaga rețea. Închide, relochează și deschide magazine. Din ce în ce mai mari, pentru că aceasta-i tendința. “Vrem să avem spații de dimensiuni mai mari pentru că ne-am îmbogățit gama de produse și, pe de altă parte, ne dorim să fim un retailer cât mai puternic”, spune tânărul antreprenor. “Nu prea mai avem unde să ne ducem în țară”,  completeză acesta, menționând că printre puținele orașe în care nu au prezență, deocamdată, se numără Timișoara și Târgoviște.

Dacă ar fi să descrie în câteva cifre businessul, Rizea ar da prioritate metrilor pătrați. Adică celor 65.000 cât reprezintă suprafața totală a celor 100 de magazine LEMS. Mai mult, 4 milioane de module de mobilier vândute, toate dintr-un singur program, îi dau speranțe că și în 2013 creșterea de 20% a cifrei de afaceri, înregistrată la finalul anului trecut (210 milioane de lei, echivalentul a 48,5 milioane euro) va fi realizată și la finalul anului.

 citește mai departe…