Producătorul şi retailerul de mobilier Lemet, o afacere fondată de antreprenorul român Alexandru Rizea la începutul anilor ’90 într-un fost atelier şcolar din Câmpina, a ajuns anul trecut la vânzări totale de 312 mil. lei (circa 70 mil. euro), în creştere cu 11% faţă de anul precedent, potrivit reprezentanţilor companiei.
„În 2016 avem o creştere mai mare decât în anul precedent. Investiţiile noastre în liniile de producţie, precum şi în extinderea lanţului de magazine au dat roade. De asemenea, diversificarea portofoliului de produse este un factor important care a dus la creşterea cifrei de afaceri (…). Pe lângă aceasta, piaţa este în plină evoluţie şi suntem încrezători că vom realiza o creştere semnificativă şi pe 2017“, a declarat pentru ZF Alexandru Rizea, director general al Lemet.
Capacitatea de prelucrare a fabricilor de mobilă Lemet este de aproximativ 3,5 milioane de panouri tip PAL pe an, iar pe poarta fabricii ies anual peste 250.000 module de mobilă, care sunt vândute prin reţeaua de magazine LEMS, formată din 76 de showroomuri, potrivit reprezentanţilor companiei.
Din cele 76 de magazine LEMS, care împreună se întind pe o suprafaţă de aproximativ 70.000 metri pătraţi, nouă sunt magazine proprii, iar restul în franciză. Numai anul trecut, LEMS a deschis şase noi showroomuri, investiţii ce se ridică la 2,2 mil euro, potrivit reprezentanţilor companiei. „LEMS a deschis în 2016 magazine în Sibiu (1.600 metri pătraţi), Braşov (Centrul Comercial Coresi – 1.800 metri pătraţi), Craiova (1.100 metri pătraţi), Horezu (200 metri pătraţi), Râmnicu Vâlcea (500 metri pătraţi) şi în Bucureşti (ParkLake – 1.400 metri pătraţi), cu investiţii totale de 10 milioane de lei“, a spus Alexandru Rizea.
În ceea ce priveşte planurile de viitor, producătorul şi retailerul de mobilier Lemet vrea să continue extinderea lanţului de magazine din ţară, precum şi diversificarea gamei de produse, care acum ajunge la 12.000 de produse individuale de mobilier, de 15 ori mai multe faţă de câte existau în 2008, potrivit reprezentanţilor companiei.
„Încercăm să atingem şi oraşele în care nu suntem încă prezenţi cu magazinele de franciză LEMS. Diversificarea portofoliului de produse este un alt punct foarte important pentru noi în care investim foarte multă energie“.
Valorea estimată a pieţei de mobilă se învârte în jurul cifrei de 700 de milioane de euro, iar în topul celor mai mari jucători din industria mobilei, care au activităţi atât în producţie cât şi în retail, sunt grupurile de firme Aramis Invest, Mobexpert, Rus Savitar-Casa Rusu, dar şi aţii.
Vara mobilăm bucătăria, toamna livingul şi dormitorul
Alexandru Rizea spune că o observat că şi în industria mobilei există o sezonalitate a mărfii şi că anumite categorii de produse se vând mai bine în funcţie de sezon.
„În sezonul cald se vând mai bine bucătăriile, toamna avem o creştere semnificativă pe segmentul livinguri şi dormitoare, iar vedetele iernii sunt mesele, scaunele şi tapiţeria. Pe segmentul de produse de tapiţerie, cele mai vândute sunt canapelele“. link articol..