Lemet urmărește, prin politicile de CSR, implicarea directă alături de factori externi în cazurile și cauzele care ating mai buna dezvoltare intercomunitară. Lemet și-a propus să contribuie la extinderea actelor cu caracter social, umanitar și a celor care urmăresc protecția mediului.

        Dacă responsabilitatea socială a unei companii e scrisa în AND-ul acesteia, în mod cert angajații vor fi responsabili. Bugetul de CSR al unei companii este dependent de cifra de afaceri și de profitul acesteia. „Cu cât un buget de CSR e mai mare, cu atât mai bine. Dar mai important este ca oamenii responsabili din companii să cunoască facilitatea fiscală prin care compania poate să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale. Important este, deci, să se folosească întreaga suma admisa. Similar, la nivel de angajat, cu cât venitul este mai mare cu atât mai bine, dar mai important este ca fiecare angajat să cunoască facilitatea și să redirecționeze cei 2%  din impozitul anual pe venit”, declară Adina Ionescu, director Dezvoltare Durabilă, Lemet.

        În 2015, Lemet a alocat acțiunilor de CSR aproximativ 2.700.000 lei, iar după 6 luni din 2016 au fost folosiți deja 1.540.000 lei.

        ”Noi am susținut proiectele alături de 15 ONG-uri, dar am fost atenți și la nevoile unor oameni care ne-au cerut ajutorul. Am reușit să ajutăm câteva zeci de persoane cu nevoi specifice. Ne-am implicat la nivel local și în susținerea instituțiilor de învățământ, instituții care oferă servicii medicale, am fost atenți și la nevoile autorităților locale. Suntem foarte atenți la ce se întâmplă în centrele de plasament din Brebu și Câmpina, lucrăm aici alături de Direcția pentru Protecția Copilului”, spune Adina Ionescu, director Dezvoltare durabilă, Lemet.

Lemet construiește durabil: „Dorim ca proiectele în care ne implicăm să aibă continuitate”

Voluntarii Lemet au pedalat pentru copiii bolnavi de autism (2012 – 2016)

        Dacă ar fi să enumerăm câteva astfel de proiecte, pentru ca alături de noi să vină și alte companii cu viziune comună, atunci trebuie să vorbim despre parteneriatul cu Fundația Romanian Angel Appeal. Este vorba despre evenimentul CÂMPINA OPEN MTB – RACE FOR AUTISM, desfășurat deja de 5 ani în Campina. Practic, aici se pedalează pentru copiii bolnavi de autism. La start, anul trecut s-au aliniat 454 de cicliști, profesioniști și amatori, precum și copii de toate vârstele și s-au strâns peste 32 de mii de lei.

Elevii din Câmpina și vizita în America (2015 – 2016)

        O parte a eforturilor de CSR ale Lemet în 2015 au susținut participarea unei echipe de elevi din Câmpina la un concurs de informatică în SUA,  ACSL – American Computer Scenice League, unde au obținut locul 16 din 42 de echipe. Elevii sunt membrii ai grupului CADON, format din elevi din orașul Câmpina, olimpici la informatică. În 2016, elevii câmpineni au păstrat locul 16, dar din 100 de echipe prezente la start.

Evenimente de tradiție pe Valea Prahovei cu ajutorul Lemet (2013 – 2016)

        Târgul Mierii, ediția 2015, a adunat cei mai pricepuți producători apicoli din țară, dar și din Bulgaria, Republica Moldova și Serbia. Târgul Mierii s-a bucurat de prezența a peste 15.000 de vizitatori, iar apicultorii au comercializat tone de miere.

Fundația Leaders programul Leadership Autentic

        Programul Leadership Autentic adresat elevilor cu vârste intre 14-19 ani este cea mai buna resursa care le este alături pe parcursul întregii perioade de studii preuniversitare.

        Am oferit celor 25 de elevi bursieri acces la conținut educațional complementar învățământului formal, oportunități de orientare vocațională, voluntariat și implicare comunitară, cât și accesul într-o comunitate de tineri lideri. Le-am facilitat, prin acest program, accesul la oameni și modele educaționale, care le-au dat curaj și încredere să realizeze o schimbare atât în viața lor, cât și în viitorul societății.

Asociația Culturală Euro JazzRock (2012 – 2016)

        Festivalul Euro JazzRock Campina s-a desfășurat timp de trei zile cu concerte în aer liber cu muzică live. Au participat printre cei mai tehnici instrumentiști din jazz-ul și rock-ul românesc.

Parteneriatul cu Fundația Hospice Casa Speranței continuă

        După ce anul trecut am dotat cu mobilier Centrul de zi Brașov, în 2016 urmează să dotăm cu mobilier un Centru pentru copii pe care fundația îl construiește la Adunații Copăceni.

Sprijin pentru arhitecții tineri

        Un alt punct în programul de CSR al Lemet este încurajarea tinerilor arhitecți și designeri romani. ”Acest lucru l-am putut face alături de asociația de profil în care Lemet este membră”, declară Adina Ionescu.

        Sportul înseamnă viață, așa că o serie de cluburi sportive din zonă sunt susținute și de către Lemet, an de an.

Cum e perceput și CSR-ul în România?

        Într-un studiu realizat recent de Fundația Hospice, Asociația pentru Relații Comunitare și E&Y Romania a reieșit că legea sponsorizării cu 20% din impozitul pe profit este o facilitate fiscală cunoscută de 87% dintre IMM-uri.

Cum e perceput și CSR-ul în România?

        Într-un studiu realizat recent de Fundația Hospice, Asociația pentru Relații Comunitare și E&Y Romania a reieșit că legea sponsorizării cu 20% din impozitul pe profit este o facilitate fiscală cunoscută de 87% dintre IMM-uri.

        În 2015, 39% dintre companii vs. 60% în 2014 spun că au aflat despre această facilitate fiscală de la o departamentul financiar contabil al firmei sau de la firma de consultanță contabilă cu care lucrează, în timp ce 35% în 2015 vs. 25% în 2014 spun că au aflat din media, iar 26% vs. 15% de la un ONG.

        52% dintre companiile respondente spun că au direcționat fonduri cu ajutorul acestui mecanism către sectorul neguvernamental în 2014, ceea ce înseamnă că există un potențial de creștere pentru 48% de IMM-uri care nu au făcut acest lucru.