În absența cnsumatorilor interni, producătorii autohtoni de mobilă s-au axat pe exporturi, iar rețeta lor a condus la o creștere cu 3% a sectorului. În acest context, fabrica Lemet din Câmpina are o strategie atipică, țintind piața locală.
“Exportul a reprezentat în ultimii ani pentru multe industrii și companii <> de care aveau nevoie pentru o evoluție pozitivă a cifrelor”, explică Alexandru Rizea, proprietarul fabricii de mobilă Lemet Câmpina, tendința producătorilor autohtoni de a se orienta spre export. Rizea a identificat o cerere pentru mobilier autohton și pe piața locală, argumentată de creșterea vânzărilor prin rețeaua proprie de magazine, LEMS. În 2012, aceasta a fost 20%, până la 200 milioane de lei, iar în primele 3 luni ale anului curent a fost tot de circa 20%, până la 36,5 milioane de lei. De aceea, Rizea preferă să “lăsăm exportul pentru anii viitori, doar dacă va fi cazul”. Evoluția de la începutul anului se datorează celor patru milioane de module de mobilier vândute pe piața locală prin magazinele din rețeaua LEMS.
link articol… citește mai mult… (apasă pe fiecare imagine)