Dezvoltă proiecte în producţie, exportă şi se extind. Sunt cele trei direcţii ale companiilor care activează în piaţa locală de mobilă. Analizând în detaliu estimările lor, s-ar putea spune că rulajele despre care vorbesc se îndreaptă, ca valoare, către pragul de 3 mld. euro anul acesta.
Ultimii ani au demonstrat că antreprenorii din industria românească de mobilă şi-au învăţat lecţia în anii de recesiune, iar acum îşi împart cărţile la un alt nivel: investesc masiv în producţie, exportă în mai multe ţări şi au strategii bine puse la punct pentru lansarea unor noi produse. Iar cei care au propria reţea de magazine se extind în marile oraşe cu o intenţie clară: să acopere cât mai mult din cota de piaţă.
„Progresul companiilor din industria mobilei nu se putea înregistra dacă nu se realiza o infuzie tehnologică din ce în ce mai adaptată şi mai performantă. Sprijinul a venit atât din partea clienţilor din ţările avansate din Uniunea Europeană, cât şi din partea producătorilor locali de materii prime şi materiale, a producătorilor din panouri de lemn masiv, de plăci din materiale lemnoase, la care s-au adăugat contribuţiile furnizorilor de materiale textile şi altele“, a punctat Aurica Sereny, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR).
…„Piaţa de mobilă a crescut anul trecut cu 7,4%. Este normal să se dezvolte şi afacerile locale. Măsura în care se dezvoltă depinde de abilitatea de a crea produsele pe gustul românilor. Totodată, retailul românesc de mobilier se dezvoltă în măsura în care brandurile îşi adaptează oferta la public. Sigur că există influențe în designul de mobilier, însă casele românilor au nişte caracteristici la care e important să fie adaptată mobila, au un stil propriu, foarte orientat pe funcţionalitate, pe spaţii de depozitare“, a declarat şi Adrian Rizea, director comerical LEMS.
citește mai departe…