Descriere proiect
Leaders Explore este programul de educație nonformală pentru adolescenți între 14 și 16 ani din Câmpina și împrejurimi prin care cei aproximativ 25 participanți dobândesc abilități de autocunoaștere și leadership.
Programul se desfășoară în format hibrid – online și offline – între noiembrie 2021 și aprilie 2022.
Programul implică 4 sesiuni (fiecare sesiune conține 2 zile) distribuite uniform între noiembrie și aprilie.
Unde suntem acum?
Status: s-au încheiat – procesul de înscriere si – interviurile individuale și s-a format grupa – 26 de elevi, tineri cu profil de explorator (copii ai angajatilor Lemet), vor intra în lumea Leaders incepand de sâmbătă, 6 noiembrie 2021.
Pașii următori
Sesiunea 1 – 6-7 noiembrie 2021, Online
Ziua 1 – Falling in love & Mentalitate de Explorator (activități de cunoaștere pentru coeziunea grupului);
Ziua 2 – Comunicare – profilul DISC – Cu profilare prin întrebări
Activitate punte între module – 30 days Challenge
Sesiunea 2 – noiembrie 2021
Ziua 1 – Valori personale & Echipă
Ziua 2 – Teorie Echipă & Configurare proiecte de echipa
Activitate punte între modulul 2-3 – implementarea proiectelor în comunitate.
Sesiunea 3 – februarie 2022
Ziua 1 – Debrief lucru în echipa – proiecte în comunitate (TEMĂ – chestionarul HOLLAND pt ziua următoare)
Ziua 2 – Carieră & Viitor cu debrief
Activități punte între modulul 3-4
– de realizat Vision Board
– Biblioteca Vie pe tema de carieră
Sesiunea 4 – martie 2022
Ziua 1 – Vision Board & discurs public
Ziua 2 – Guest Speaker & Absolvire
Proiecte în comunitate
Între sesiunea a 2-a și sesiunea a 3-a, adolescenții au de implementat mai multe proiecte în comunitate. În general sunt 3 proiecte per grupă – se formează 3 echipe separate și fiecare lucrează la câte un proiect.
Având în vedere contextul LEMET, proiectele pot fi de 2 tipuri:
Proiecte pentru compania LEMET
Proiectele pot fi realizate cu ajutorul și în cadrul diferitelor departamente LEMET. Exemple ar fi: dep. Resurse Umane, dep. Productie, dep. Logistica, dep. Marketing + domenii cum ar fi amenajarea birourilor sau a spațiilor comune ale muncitorilor.
Exemplu 1: liceeniil își doresc să facă un proiect in domeniul artelor, astfel încât departamentul care se ocupă de amenajarea fabricii să ofere 2 spații (un spațiu într-o sală de conferințe și un spațiu în exterior unde angajații socializează) pe care să le picteze cu ajutorul unui artist profesionist.
Exemplu 2: tur ghidat pentru curioșii din comunitatea Câmpina despre procesul de fabricație al unor elemente de mobilier în cadrul fabricii.
Exemplul 3: pagina de Tik Tok oficială LEMET.
Acestea sunt doar exemple. Ceea ce ne dorim prin aceste tipuri de proiecte este să le oferim adolescenților un context ghidat (resurse umane, comunicare, etc.), apoi ei să vină cu idei pe care noi mai apoi să le validăm.
Proiecte pentru comunitatea Câmpina
Aici liceenii propun orice proiecte își doresc pentru a rezolva una sau mai multe nevoi din Câmpina și împrejurimi pe care le implementează.
Proiectele din trecut din Câmpina au inclus: traininguri și activități pentru copii sub 14 ani de la o școală specială din jurul orașului; evenimente de socializare pentru adolescenți pentru a iși face prieteni, evenimente sportive.
Mentorat
Indiferent de tipul de proiecte în comunitate pe care alegem să le facă adolescenții (pentru compania Lemet sau pentru comunitatea din Campina si imprejurimi), aceștia vor beneficia de mentorat de grup din partea colegilor LEMET.
Ce înseamnă mentoratul?
Fiecare echipă de proiecte va primi 1 mentor din partea echipei LEMET – voluntar care să se consulte săptămânal cu participanții. Între sesiunea a 2-a și sesiunea a 3-a, pe Zoom, fiecare echipă se va vedea cu mentorul alocat preț de 30-45 minute în care vor discuta despre statusul proiectului, provocări, nelămuriri și pașii următori.
Astfel, liceenii vor avea o perspectivă exterioară din partea mentorului, care nu face parte direct din echipă, dar are experiența de viață mai mare și poate veni cu sfaturi valoroase.
Dacă proiectele sunt pentru compania LEMET?
Atunci mentorii vor veni direct din departamentele de interes. Dacă proiectul este pentru dep. Resurse umane, mentorul va fi din respectivul departament.