Compania producătoare de mobilă Lemet a investit anual în echipamente care să crească eficiența producției, în calitatea produselor și în asigurarea unor condiții cât mai bune pentru angajați. Compania și-a dezvoltat de-a lungul timpului o cultură proprie de responsabilitate socială, născută din cultura organizației. Aceasta a fost – și încă mai este – un angajament de comportament etic, din dorința de dezvoltare economică și, în același timp, de îmbunătățire atât a vieții angajaților și a familiilor acestora, cât și a comunității locale. În cei 21 de ani de la înființare, Lemet a derulat numeroase acțiuni de voluntariat și investiții în zonele în care activează, cu beneficii pe termen lung pentru comunități. Pentru a afla care sunt activitățile de CSR în care compania este implicată am stat de vorbă cu Adina Ionescu, Reprezentant Management Integrat Lemet.

Care sunt acțiunile de Responsabilitate Socială Corporativă susținute de companie?

În anul 2011 am prognozat un buget de un milion de lei și am investit 1,051 milioane de lei. Am susținut atât proiecte din domeniul social (Parteneriat cu Asociația Salvați Copiii, prin sponsorizarea Festivalului Brazilor de Crăciun, susținere cazuri medicale, case afectate de inundații, susținere angajați etc.) cât și din cel al artei și culturii (donații în bani și mobilier pentru lăcașuri de cult, susținere activități culturale prin sprijinirea organizării de spectacole de teatru, festivaluri de muzică, concursuri și creații artistice, susținere instituții de învățământ, burse pentru studenți, susținere proiecte diverse ONG-uri ). De asemenea, ne-am implicat în susținerea de competiții sportive în comunitatea locală și am devenit parteneri ai unor ONG-uri ce susțin sportul. Mai mult chiar, ne-am implicat în dezvoltarea comunităților locale, prin încheierea de parteneriate cu primăriile, parohiile și spitalele din aceste zone.

În același timp, am avut grijă mereu ca activitatea sa economică să nu aibă un impact negativ asupra mediului. Acest lucru s-a realizat prin aplicarea unui management eficient al resurselor, care a vizat:

– reducerea deșeurilor și a poluării, sortarea și reciclarea deșeurilor, economisirea apei și a energiei electrice;

– îmbunătățirea proceselor de producție cu eliminarea sau reducerea deșeurilor;

– alegerea de materiale de producție și ambalare care să protejeze mediul, care să permită scăderea cantității de deșeuri și să faciliteze procesul de reciclare.

citește mai departe …