31 Martie 2012


Ziarul Financiar - Companii


Jucătorii din industria mobilei nici nu iau în calcul alt scenariu decât creşterea afacerilor în acest an. Pe ce se bazează?



  Toţi managerii din industria mobilei vorbesc la acest început de an de creştere, mizând pe faptul că exporturile, extinderea sau noile colecţii ar putea revigora businessurile afectate puternic de criza economică. Mulţi dintre jucători au bifat încă de anul trecut revenirea pe creştere, însă una firavă, de doar câteva procente, care însă se doreşte a fi consolidată în 2012. 


Optimismul lor este dublat şi de faptul că în alte domenii, ca de exemplu retailul generalist, consumul s-a apreciat încă din trimestrul patru al anului 2011, dar şi de anunţul de majorare a salariilor bugetarilor. Un procent, cei drept destul de mic, din cele aproximativ 500 de milioane de euro pe care statul le va plăti pentru reîntregirea lefurilor în aparatul propriu ar putea să ajungă şi în industria mobilei, o piaţă extrem de fragmentată în care liderul abia a trecut de un rulaj de 110 milioane de euro.

Dacă pentru jucători precum Lemet din Câmpina, judeţul Prahova, creşterea de anul trecut s-a făcut pe fondul extinderii, pentru "giganţi locali" precum Mobexpert, unele game de produse de nişă au fost cele care au readus un business mai mare. Companii precum Elvila şi-au găsit colacul de salvare pe pieţele externe, acolo unde şi în 2012 îşi vor căuta speranţele de mai bine. Toţi cei 10 jucători intervievaţi la începutul acestui an vorbesc despre creştere sau despre extindere. 


citeşte mai mult ...

<< Inapoi